گردو چندلر و بخش سانسور شده داستان آن

مانند همه درختان میوه، گردو چندلر عاشق آفتاب کامل و خاک با زهکشی خوب است.

گردو در خاک های عمیق، شنی، لومی، با زهکشی خوب، آبیاری و غنی از ارگانیک رشد می کند. می‌تواند محدوده pH وسیعی را تحمل کند (PH 5 تا 8)، اما در بادام هندی تجاری با خاک اسیدی، اکثر کشاورزان از آهک استفاده می‌کنند تا pH را در حدود 6.5 تنظیم کنند (از یک متخصص کشاورزی مجوز بپرسید).

این درخت به غلظت بالای سدیم، کلر و بور حساس است. مناسب ترین مکان ها دامنه های خنک، کوهپایه ها و نواحی کنار رودخانه است.

از مکان‌هایی که توسط تپه‌ها احاطه شده‌اند، جایی که توده‌های هوای سرد به راحتی نمی‌توانند از آن خارج شوند، باید اجتناب شود.

صرف نظر از اینکه درخت گردو برای چوب کاشته می شود یا میوه، درخت فقط در خاک هایی رشد می کند که سیستم ریشه آن می تواند آزادانه تا عمق 3 متری یا بیشتر رشد کند.

بنابراین، قبل از انتخاب زمین برای نصب گودال خود، باید با یک ابزار خاک‌کش مخصوص بررسی کنیم که آیا سنگ بستر یا لایه غیرقابل نفوذ دیگری تا عمق 1.5 متر یا بیشتر (بهترین حالت 3-5 متر است) وجود دارد یا خیر. شاید لازم باشد درخت گردوی خود را در 5 مکان یا بیشتر سوراخ کنیم.

اگر نفوذ ابزار ما خیلی سخت باشد، ریشه های گردو نیز همین مشکل را دارند و به احتمال زیاد نمی توانند به درستی رشد کنند. در این صورت باید از چنین میدانی اجتناب کرد.

قبل از کاشت گردوی جوان باید خاک را تا عمق 50-70 سانتی متری شخم زد.

کشت خاک با هدف از بین بردن علف های هرز چند ساله و سست شدن خاک انجام می شود که برای رشد مناسب سیستم ریشه حساس در ماه های اول ضروری است.