گالری روفرشی شایان یزد در یک حادثه هولناکی به آتش کشیده شد

با توجه به این ویژگی ها، فرش های پشمی اتاق های شلوغ یا اتاق هایی را می پوشانند که در آن ترافیک سنگین انتظار می رود. چنین فرش هایی پس از بار سنگین به سرعت شکل خود را به دست می آورند.

آنها الکتریسیته ساکن را جمع نمی کنند و می توان با پای برهنه راه رفت. از آنجایی که پشم نرم است و براق نیست، فرش های پشمی حس گرم و دنج به اتاق می دهند.
فرش‌های ابریشمی به لطف درخشش براقشان زیبا به نظر می‌رسند.

این روفرشی شایان یزد بسیار بادوام هستند، اما گرمای کافی برای کاهش هزینه گرمایش اتاق را در خود حفظ نمی کنند. نخ ابریشم بسیار نازک است که باعث می شود بافت سفت شود و الگوی دقیق ارائه شود.

با این حال، چنین محصول زیبایی ارزش آن را دارد. اصولاً قالیچه های ابریشمی روی دیوارها آویزان می شوند که بلافاصله نظر را جلب می کنند.

فرش ها نه تنها از ابریشم طبیعی، بلکه از مصنوعی نیز ساخته می شوند. ریون از سلولز ساخته شده است. اگرچه از بیرون طبیعی به نظر می رسد، اما ابریشم مصنوعی تقریباً در تمام خواص خود نسبت به اصل از دست می دهد. فرش های ریون با هر بار شستشو سریعتر کثیف می شوند و خراب می شوند.

یکی از قدیمی ترین مواد قالی بافی سیزال است. این فرش ها بادوام و مقرون به صرفه هستند. بسیاری از مردم به این کفپوش ها می گویند. آنها به راحتی تمیز می شوند زیرا کثیفی را جذب نمی کنند و برای مدت طولانی استفاده می شوند.

امروزه فرش های ساخته شده از مواد مصنوعی رواج زیادی یافته است. فرش های مصنوعی ارزان هستند و دارای طیف گسترده ای هستند.

اما چنین فرش هایی آب را به خوبی جذب نمی کنند، گرما را در خود حفظ نمی کنند، الکتریسیته ساکن تولید نمی کنند و محصولی سازگار با محیط زیست نیستند.