پسته خندان قزوین تنها راز خوشمزه کردن دسر های خارجی

پسته محبوب ترین میوه خشک دنیاست، تقاضای آن به قدری زیاد است که عرضه آن نسبت به تقاضای آن بسیار کمتر است.

به همین دلیل قیمت آن بسیار بالاست و همیشه همین گونه خواهد بود، امروز در مورد کشت این گران قیمت صحبت خواهیم کرد. میوه خشک. من میرم-

خاک – کشت پسته خندان قزوین عمدتاً در بسیاری از انواع خاک قابل انجام است. با این حال، خاک لومی عمیق با زهکشی خوب برای این کار مناسب است.

چنین درختانی به راحتی می توانند در برابر خشکسالی مقاومت کنند، اما در جاهایی که رطوبت بالا وجود دارد به خوبی عمل نمی کنند.

در خاکی که میزان pH آن 7.0 تا 7.8 است، درخت پسته با کیفیت خوب و به مقدار زیاد تولید می شود. این درختان کمی مقاوم هستند اما قلیائیت بالایی را تا حد زیادی تحمل می کنند.

آماده سازی زمین – برای کشت پسته باید زمین را به خوبی شخم زد، خرمنکوبی کرد و خاک ورزی کرد تا شرایط خاک ورزی خوب حاصل شود.

اگر جسم سختی به طول 6-7 فوت در خاک وجود داشته باشد، باید شکسته شود. زیرا ریشه پسته عمیق می شود و تحت تأثیر قطع آب قرار می گیرد.

آب و هوای لازم – بادام پسته به دمای روز بیش از 36 درجه سانتیگراد نیاز دارد. در حالی که دمای 7 درجه سانتیگراد در ماه سرد برای دوره خواب آنها کافی است. درختان آن در نقاط مرتفع به دلیل دمای سرد رشد خوبی ندارند.

تکثیر در کشت – کاشت از طریق پایه مناسب پسته برای کاشت درخت پسته انجام می شود. این ریشه یا نهال را می توان در نهالستان نیز پرورش داد. کاشت عموماً در سطح زمین انجام می شود و درخت نهال در همان سال یا سال بعد کاشته می شود.

فاصله بین گیاهان – گودال کاشت باید به اندازه کافی حفر شود تا ریشه آن به خوبی جذب شود. گیاه پسته باید یک اینچ کمتر از نهالستان یا ظرف کاشته شود.

و در مورد فاصله بوته بستگی به آبیاری دارد. اگر باغ آبی وجود دارد، باید فاصله 6 متر در 6 متر را برای الگوی شبکه در نظر گرفت.