واشر سر سیلندر پراید صبا منجر به وحشتناک ترین آتش سوزی قرن شد

اگر در مراحل اولیه خرابی تشخیص داده شود، اغلب می توان از آسیب های عمده موتور و هزینه های بالای تعمیر جلوگیری کرد.

سرویس و بازرسی منظم خودرو و موتور در کارگاه نیز می تواند به حفظ ارزش خودرو در طولانی مدت کمک کند.

ایمنی، واشر سر سیلندر پراید صبا سر سیلندر کاملاً کاربردی یک جنبه مهم ایمنی خودرو است. به عنوان مثال، از خروج گازهای داغ به داخل موتور یا محفظه سرنشین جلوگیری می کند.

موتور وسیله نقلیه شما از صدها قطعه مختلف تشکیل شده است که همه با هم کار می کنند تا یک تجربه رانندگی یکپارچه را برای شما فراهم کنند. یکی از این اجزا، واشر سر، معمولاً به آن اشاره می شود، اما اغلب اشتباه گرفته می شود. واشر سر موتور دقیقا چیست و چه هدفی دارد؟

در حالی که واشر سر کوچک است و پیچیده به نظر نمی رسد (یک قطعه فلز مسطح با سوراخ هایی در آن) کار بسیار مهمی دارد.

همچنین انواع مختلفی از واشرها در وسیله نقلیه شما وجود دارد، نه فقط واشر سر. وظیفه اصلی این واشرها جلوگیری از ورود زباله به موتور، حفظ فشار داخلی ثابت و نگه داشتن مایعات و سایر مایعات حیاتی در داخل موتور است.

در حالی که ما به موضوع واشر سر موتور می پردازیم، بیایید نگاهی به تمام واشرهای مختلف خودروی شما و کارهایی که انجام می دهند بیاندازیم.

واشر سر – واشر سر در سیلندر موتور شما وظیفه مهمی دارد که از ورود گازهای حاصل از احتراق به سیستم خنک کننده جلوگیری می کند. آنها بین سرسیلندر و بلوک موتور قرار می گیرند. در حالی که معمولاً بسیار قابل اعتماد هستند، واشر سر ممکن است در صورت گرم شدن بیش از حد موتور از کار بیفتد.

هنگامی که واشر سر از کار می افتد، مایع خنک کننده می تواند وارد محفظه احتراق شود و با روغن موتور مخلوط شود و باعث آسیب قابل توجه موتور شود.