نان جو رژیمی خشک که در جنگ جهانی اول 10 میلیون آدم را از گشنگی نجات داد

آیا نان جو بهتر از گندم است؟
در حالی که هر دو غلات مغذی هستند، جو از نظر فیبر و بتاگلوکان کاهنده کلسترول غنی‌تر است و نسبت به گندم مواد مغذی کمتری را در طول فرآوری از دست می‌دهد.

با این حال، مواد مغذی مهمی به آرد گندمی که قبل از استفاده از آن آسیاب می‌شود برای تولید ماکارونی، غلات و نان اضافه می‌شود.

آیا نان جو رژیمی خشک بهتر از گندم است؟

سالم ترین نان برای خوردن چیست؟
7 سالم ترین نوع نان

غلات کامل جوانه زد. نان جوانه زده از غلات کاملی تهیه می شود که در اثر قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت شروع به جوانه زدن کرده اند.
خمیر مایه.
100% گندم کامل.
نان جو دوسر.نان کتان.
نان چاودار 100% جوانه زده.
نان سالم بدون گلوتن.
نان جو از چه چیزی درست می شود؟
آرد جو

جو یا گندم کدام کالری بیشتری دارد؟


جو سرشار از فیبر به خصوص بتا گلوکان است که ممکن است سطح کلسترول و قند خون را کاهش دهد. همچنین ممکن است به کاهش وزن و بهبود هضم کمک کند.

جو سبوس دار و پوست کنده مغذی تر از جو تصفیه شده و مروارید است. می توان آن را جایگزین هر غلات کامل کرد و به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کرد.

گندم یا جو کدام سالم تر است؟
هم آرد گندم و هم جو پرکالری هستند. آرد گندم از نظر کالری بسیار شبیه جو است – آرد گندم در هر 100 گرم 361 کالری و جو 352 کالری دارد.

برای نسبت درشت مغذی‌ها، جو از نظر کربوهیدرات سنگین‌تر است و برای پروتئین و چربی مشابه آرد گندم است.

نان جو چقدر خوب است؟
جو سبوس دار حداقل فرآوری شده است. چربی و کالری کمی دارد، فیبر بالایی دارد، حاوی آنتی اکسیدان است و فواید سلامتی مختلفی دارد.

بنابراین دوستداران نان، نان جو می تواند جایگزین سالم تری برای نان های فرآوری شده با آرد تصفیه شده باشد و ممکن است راه مغذی تری برای حفظ نان ​​در رژیم غذایی شما باشد.