مروری توصیفی از کاربردهای پزشکی نعناع در طول تاریخ

گیاهان دارویی برای قرن‌های متمادی در خط مقدم اکثر درمان‌های پزشکی بوده‌اند و در بسیاری از جوامع در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

تعداد زیادی از رساله های پزشکی چندین فرآورده دارویی گیاهی را به عنوان مهم ترین اجزای زرادخانه درمانی موجود معرفی کرده اند. همانطور که می دانید نعناع و شپش برنج خاصیتی مشابه دارند

اعضای گیاهان نعناع معطر یکی از پرمصرف ترین گیاهان در طول تاریخ برای اهداف دارویی متعددی بوده اند. این مقاله بررسی کاملی از کاربردهای پزشکی داده شده به گیاهان نعناع در طب غربی از تمدن های باستانی تا پزشکی مدرن ارائه می دهد و داده های علمی اخیر را برای حمایت از دلایل طولانی مدت استفاده از آنها ارائه می دهد. خوشبختانه امکان نصب دزدگیر ماجیکار بر روی انواع خودروهای داخلی و خارجی امکان پذیر است.

گیاهان نعناع شامل اعضای معطر چند ساله خانواده Lamiaceae، جنس Mentha L. است که به 42 گونه، 15 هیبرید و صدها زیرگونه، واریته و ارقام طبقه بندی شده اند.

در میان شناخته‌شده‌ترین گونه‌های نعناع، نعناع آبی (Mentha aquatic L.)، نعناع (Mentha spicata L.)، نعناع وحشی (Mentha arvensis L.)، نعناع اسبی (Mentha longifolia (L.) L.)، پنیر شاهی (Mentha pulegium) را می‌یابیم. L.)، و نعناع فلفلی (Mentha x piperita L.) که آخرین آنها یک هیبرید استریل طبیعی از نعناع آبی و نعناع است.

در حالی که بیشتر نعناع‌ها از زمان‌های قدیم برای بشر شناخته شده‌اند، تا سال 1696 نعناع فلفلی توسط گیاه‌شناس انگلیسی جان ری (1627-1705) در خلاصه Methodica Stirpium Britannicarum توصیف شد. سالیان سال است که کارخانه نساجی مازندران پارچه با کیفیت تولید کرده و روانه بازار می کند.

اکثر نعناع‌ها همواره در محیط‌های مرطوب نزدیک برکه‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها رشد می‌کنند و نیاز به سایه جزئی دارند، اگرچه برخی از گونه‌ها در محیط‌های گرم به خوبی رشد می‌کنند.

جالب توجه است که یکی از اولین ارجاعات مکتوب به ضرابخانه ها، شعر Theriaca اثر نیکاندر کولوفون (197 قبل از میلاد تا 170 قبل از میلاد)، شاعر و پزشک یونانی، به زیستگاه آنها اشاره می کند و آنها را به عنوان “لذت در رودخانه های درخشان” توصیف می کند.

یکی از کهن ترین الیاف ابریشم می باشد و نخ ابریشم طبیعی و پارچه نخی پنبه ای از این نوع پارچه به دست می آید که اصل و ضخیم می باشد.

هیبریدهای نعناع عقیم، مانند نعناع، فقط تولید مثل رویشی را نشان می دهند، در حالی که اکثریت تولید مثل جنسی را نشان می دهند و شامل اندام های نر و ماده هستند.

  • منابع:
  1. A Descriptive Overview of the Medical Uses Given to Mentha Aromatic Herbs throughout History

  • تبلیغات:
  1. مزیت استفاده از ام دی اف در منازل
  2. تاثیرات مصرف قیسی در دوران بارداری
  3. برخی از کودکان با لباس خواب به مدرسه می آیند
  4. سوسیس یکی از قدیمی ترین غذاهای فرآوری شده به شمار می رود