لوله پلیکا ده که برای تعمیر آن دیگر نیاز به تعمیرکار ندارید

تولید لوله های پلی اتیلن در کشور من در دهه 1960 آغاز شد. در سال های اخیر، تحت حمایت کشور برای ترویج استفاده از مصالح ساختمانی شیمیایی، به سرعت توسعه یافته و فناوری تولید به طور فزاینده ای بالغ شده است.

به منظور استانداردسازی فناوری ساخت و استفاده از  لوله پلیکا ده، کشور من استانداردهای ملی GB/T 13663-13664-92 را برای لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) برای تامین آب و GB/T 13663-2000 لوله پلی اتیلن تامین آب را اعلام کرده است.

استانداردها CJJ/T 98-2003 مقررات فنی مهندسی برای لوله های پلی اتیلن تامین آب ساختمان، CJJ/T 101-2004 مقررات فنی مهندسی برای خطوط لوله تامین آب پلی اتیلن مدفون.


لوله پلی اتیلن 1) لوله پلی اتیلن دارای مزایای غیر سمی، بهداشتی، حفاظت از محیط زیست و بی ضرر برای بدن انسان است.

2) ساخت آسان. لوله های پلی اتیلن سازگاری قوی با فونداسیون خط لوله دارند، نیاز کمتری به شیارهای لوله در حین تخمگذار دارند و مقاومت در برابر خراش بسیار خوبی دارند، بنابراین به راحتی جابه جا می شوند، خم می شوند و در حین تخمگذار متلاشی می شوند که می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند.

علاوه بر این، عملکرد ضد لرزه ای آن خوب است و پس از کارگذاری می تواند به طور موثری از پارگی و آسیب خطوط لوله ناشی از نشست ناهموار بر روی زمین جلوگیری کند و برای مناطق زلزله زده مناسب است.
3) لوله پلی اتیلن انعطاف پذیری منحصر به فردی دارد و همچنان انعطاف پذیری خوب خود را در دمای 0 ℃ تا -30 ℃ حفظ می کند و حتی در -30 ℃ نیز شکننده نخواهد شد. لوله های پلی اتیلن با قطر کوچکتر را می توان به شکل کویل های بلند عرضه کرد که حمل و نقل، تخمگذار و نصب را بسیار راحت می کند.
4) از نظر عمر مفید و مقاومت در برابر خوردگی، لوله های پلی اتیلن عملکرد خوبی دارند. طول عمر لوله های پلی اتیلن می تواند به 50 تا 100 سال برسد.