لوله و اتصالات گلپایگان که از زیر یک قبرستان عبور کرد

اگرچه تولیدکنندگان لوله مراقب هستند که لوله هایی که تولید می کنند به اندازه کافی بادوام باشند تا از نشتی و آسیب جلوگیری کنند، اما این تضمینی نیست.

گزینه های زیادی برای رفع این نوع مشکل وجود دارد – یکی تعویض خود لوله یا اتصال یک کوپلینگ به ناحیه آسیب دیده است.

بر اساس نام، اتصالات کوپلینگ برای اتصال دو لوله و اتصالات گلپایگانبه یکدیگر، به منظور افزایش محدوده لوله یا محافظت در برابر نشتی استفاده می شود.

دو سر کوپلینگ معمولاً دارای قطر یکسانی هستند، اما ممکن است مواردی نیز وجود داشته باشد که در آن انتهای دیگر قطر کمتری داشته باشد تا بتواند تغییر اندازه لوله را تطبیق دهد.

مانند اتصالات متقاطع، اتصالات سه راهی دارای ورودی و خروجی هستند. تفاوت اصلی این است که دومی دارای چهار دهانه نیست، بلکه سه دهانه دارد.

آنها در سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی استفاده می شوند. در تقاطع های لوله کشی، چهار اتصال لوله در یک نقطه مشترک به هم می رسند.

اتصالات لوله وای را اتصالات جانبی نیز می نامند. نام wye به این دلیل است که شبیه حرف Y است.

همانطور که از نام آن پیداست، این لوله ها وظیفه توزیع آب تمیز از منبع اصلی به کل سیستم لوله کشی را در بخش های مختلف ساختمان بر عهده دارند. لوله های سرویس را می توان از مواد مختلفی مانند مس و آهن گالوانیزه ساخت.

با این حال، بسیاری از ساختمان‌های تجاری مدرن اکنون مواد لوله‌کشی قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه‌تری را انتخاب می‌کنند: پلاستیک.

بیشتر و بیشتر پیمانکاران تجاری ساختمان از لوله های پلاستیکی برای لوله کشی داخلی و خارجی استفاده می کنند.

این به این دلیل است که آنها مزایای زیادی دارند، مانند:

نوع دیگری از لوله های پلی اتیلن که باید در نظر بگیرید پلی اتیلن متقاطع (PEX) است.
این لوله ها به گونه ای تولید می شوند که بتوانند مایعات سرد و گرم را تحمل کنند و آنها را به گزینه ای عالی برای موسسات تجاری تبدیل می کند.
به علاوه، سطح انعطاف پذیری این لوله برای مناطقی که دسترسی به آن در زیر و داخل ساختمان سخت است، عالی است.
نصب و تعویض آنها نیز آسان تر است، حتی با وجود موانع متعددی که مسیر را مسدود می کنند.
آنها به برخی از پرطرفدارترین لوله های لوله کشی برای مؤسسات تجاری تبدیل شده اند زیرا به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند.
لوله‌های PEX نیز برخی از بادوام‌ترین گزینه‌ها به حساب می‌آیند و برای مدت طولانی‌تری بدون نشتی می‌مانند.