قیر فله پاسارگاد که به رنگ سبز است

دود حاصل از قیر گرم شده با انواع سرطان از جمله سرطان ریه مرتبط است. با این حال، مطالعات اپیدمیولوژیک انجام شده تاکنون تنها نتایج مبهم در رابطه با افزایش خطر ابتلا به سرطان به همراه داشته است.

برای بررسی مرگ و میر کارگران قیر فله پاسارگاد، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان یک گروه مطالعاتی بین المللی را تشکیل داد که گروهی از کارگران شاغل در صنعت آسفالت را بررسی می کرد.

در اینجا ما نتایج پیگیری مرگ و میر گروه آلمانی را تا دسامبر 1998 گزارش می کنیم. علت مرگ و میر توسط گواهی فوت تعیین شد.

بر اساس اطلاعات شرکت، افراد در معرض قیر (N = 2535)، قیر و (به طور بالقوه) قطران زغال سنگ (N = 832)، و نه به قیر و نه در معرض قیر (N = 2737) طبقه‌بندی شدند. 1873 کارگر با قرار گرفتن در معرض ناشناخته طبقه بندی شدند.

نسبت های استاندارد شده مرگ و میر (SMR) و فاصله اطمینان 95٪ (CI) بر اساس داده های مرجع خاص سن و دوره برای جمعیت مردان آلمان غربی محاسبه شد.

در مقایسه‌های داخلی، افراد در معرض قیر و افراد در معرض قرار نگرفته، با محاسبه ریسک نسبی (RR) با رگرسیون پواسون و تنظیم برای سن و دوره مقایسه شدند. بخش آلمانی مطالعه کوهورت قیر چند مرکزی شامل تقریباً 10500 نفر بود.

7919 کارگر مرد که معیارهای ورود به مطالعه (استخدام در صنعت آسفالت حداقل به مدت یک سال، تابعیت آلمان) را داشتند، در این پیگیری گنجانده شدند.

در میان کل گروه، ما در مجموع 90890 سال نفر را مشاهده کردیم. تا پایان سال 1998، 497 عضو گروه مرده بودند (SMR = 1.23، 95٪ فاصله اطمینان (CI): 1.12-1.34).

انتشار قیر به عنوان مخلوط پیچیده ای از ذرات معلق در هوا، بخارات و گازهای حاصل از قیر گرم شده و محصولات حاوی قیر تعریف می شود.

مشخصات مختلف قیر، بر اساس خواص فیزیکی، می تواند کاربردهای خاص را مستقیماً از طریق پالایش یا مخلوط کردن بدست آورد. به عنوان مثال، محصول اصلی اغلب به عنوان قیر “مستقیم” نامیده می شود و معمولاً در برنامه های روسازی جاده استفاده می شود.

این محصول پایه را می توان با دمیدن هوا در دماهای بالا برای تولید “قیر اکسید شده” که معمولاً در کاربردهای سقف استفاده می شود، پردازش کرد.