فر صنعتی پیتزا که اتوماتیک است و نیاز به ناظر ندارد

کوره صنعتی یک محفظه گرم است که برای انجام طیف وسیعی از کاربردها در صنعت استفاده می شود. به طور کلی، کوره های صنعتی یک ماده خام را در دماهای بسیار بالا پردازش می کنند تا فرآیند عملیات حرارتی را انجام دهند.

کاربردهای معمولی برای کوره های صنعتی و فر صنعتی پیتزا شامل تولید مواد غذایی، فرآوری شیمیایی و حتی صنایع الکترونیک است. در این پست وبلاگ در مورد برخی از اجاق های معمولی صنعتی و کاربردهای آنها بحث خواهد شد.

پخت یک فرآیند عملیات حرارتی است که برای تسریع یک واکنش شیمیایی استفاده می شود. کوره های کیورینگ این فرآیند را با حرارت دادن یک ماده خام تا دمای خاصی انجام می دهند تا این واکنش فعال شود.

کوره های صنعتی مورد استفاده برای پخت برای طیف وسیعی از کاربردها با مواد اولیه از جمله پوشش، چسب و لاستیک استفاده می شود.

کوره های خشک کن
یک اجاق خشک کن به گونه ای طراحی شده است که هر گونه رطوبت را از مواد خام موجود در آن حذف کند.

این کوره های صنعتی یک فرآیند سه مرحله ای را انجام می دهند. اول گرم کردن است که در آن مواد تا دمای مورد نیاز برای حذف رطوبت در یک زمان مشخص گرم می شوند. مرحله بعدی خیساندن است، این جایی است که مواد برای مدت زمان مشخصی در حرارت “خیسانده” می شوند.

در نهایت، کوره دارای مرحله خنک‌سازی است، که در آن هوای گرم شده از اجاق خارج می‌شود و هوای خنک‌تر محیط وارد آن می‌شود. کوره‌های خشک‌کننده همچنین می‌توانند برای استریل‌سازی، انکوباتور آزمایش‌های حساس به دما و آزمایش دما استفاده شوند.

فرهای دسته ای
انواع فرآیندهای عملیات حرارتی مختلف را می توان در یک کوره دسته ای انجام داد، از جمله پخت، خشک کردن، پیری و بازپخت. کوره های دسته ای زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که فرآیند عملیات حرارتی یکسانی در زمان های مختلف انجام شود و در صورتی که مواد اولیه برای پردازش بین دسته ها تغییر کند.