سیب قرمز در عراق که یک ماه مخصوص برای آن در نظر گرفته شده است که ماه ملی سیب نامگذاری می شود

نحوه پرورش نهال سیب
قبل از کاشت نهال سیب، تمام علف های هرز و علف های هرز را در شعاع 4 فوت حذف کنید.
پس از خرید درخت، آن را از آسیب، خشک شدن ، یخ زدگی یا گرمای بیش از حد محافظت کنید. اگر ریشه ها خشک هستند، حدود 24 ساعت قبل از کاشت در آب خیس کنید.
فاصله درختان تحت تأثیر ریشه ها، حاصلخیزی خاک و هرس قرار می گیرد. نهال ها یا درختان با اندازه کامل باید به فاصله 15 تا 18 فوت از هم و پشت سر هم کاشته شوند. پایه رشد کوتاه مدت ممکن است 4 تا 8 فوت پشت سر هم باشد.

البته، درختان سیب قرمز در عراق نیاز به گرده افشانی متقاطع دارند. واریته متفاوتی که در همان زمان شکوفا می شود باید در فاصله 2000 فوتی (ترجیحا نزدیکتر) کاشته شود.
یک سوراخ تقریباً دو برابر قطر سیستم ریشه و عمق 2 فوت حفر کنید. مقداری خاک سست را دوباره داخل چاله بریزید و خاک روی دیواره های چاله کاشت را شل کنید تا ریشه ها به راحتی در خاک نفوذ کنند.


ریشه های درخت را روی خاک سست پخش کنید و مطمئن شوید که در سوراخ پیچ خورده یا شلوغ نشوند. به تعویض خاک اطراف ریشه ادامه دهید. هنگامی که شروع به پوشاندن ریشه ها کردید، خاک را محکم کنید تا مطمئن شوید که ریشه ها را احاطه کرده و حفره های هوا را جدا کنید.
در زمان کاشت کود اضافه نکنید، زیرا ریشه ها می توانند “سوخته شوند”. باقیمانده سوراخ را با خاک شل پر کنید و خاک را به خوبی فشرده کنید.
بیشتر درختان سیب پیوندی هستند.
درختان سیب کوتوله به طور مشهوری مستعد ریشه کن شدن زیر وزن یک محصول سنگین هستند، بنابراین باید یک سیستم پشتیبانی برای پرچین خود فراهم کنید. شما می توانید درختان خود را در مقابل یک حصار بکارید یا می توانید یک تکیه گاه مستقل به شکل داربست.