سنگ عقیق قرمز یمن که شفادهنده قطعی میگرن است

برای اینکه عقیق واقعی و گرانبها تلقی شود، شرط اصلی این است که باید نوارهایی داشته باشد. این امر تشخیص آن را از سایر انواع کلسدونی آسان می کند.

اما انواعی از عقیق وجود دارد مانند سنگ عقیق قرمز یمن خزه ای و عقیق دندریتی که نوارهایی بر روی آنها وجود ندارد، اما دارای آخالهایی هستند که در برخی موارد مانند نوار ظاهر می شوند.

عقیق آبی تصویر بالا با استفاده از یک فرآیند شیمیایی به طور مصنوعی آبی رنگ شده است. این عقیق‌ها با عقیق‌های نواری، خزه‌ای، درختی و سایر عقیق‌های کلکسیونی متفاوت هستند زیرا به‌طور مصنوعی تقویت شده‌اند و بنابراین یک کلکسیون طبیعی نیستند.

عقیق‌های رنگ‌شده مانند این در رنگ‌های صورتی، آبی، سبز و دیگر رنگ‌ها به‌طور گسترده در فروشگاه‌های کادویی و جدید در سرتاسر جهان در دسترس هستند. بزرگسالان و کودکان به طور یکسان اغلب از طریق یک محصول مصنوعی تقویت شده مانند این با سنگ ها و مواد معدنی آشنا می شوند.

عقیق چگونه تشکیل می شود.
این جواهرات به عنوان نیمه گرانبها شناخته می شوند که از کلسدونی خانواده کوارتز – یک تشکیل دی اکسید سیلیکون که به شکل بلورهای کوارتز کوچک چیده شده اند، سرچشمه می گیرند.

این ماده معدنی به طور طبیعی در آتشفشان ها تشکیل می شود که آب غار غنی از سیلیس مدام در حفره های بین سنگ ها چکه می کند.

این سیلیس همچنان در حفره های کوچک سنگ های آتشفشانی انباشته می شود و در طی یک دوره طولانی مدت، حفره ها را به طور کامل پر می کند.

لایه‌ها تغییر می‌کنند و میکروکریستال‌ها را تشکیل می‌دهند و این چیزی است که مسئول نوارهای موجود بر روی آن است. تفاوت رنگ عقیق به دلیل تغییر دما، فشار و مواد جمع آوری شده در طول تشکیل آن است.

یک نگاه دقیق تر نشان می دهد که وقوع عقیق به ویژه با دوره های زمین شناسی فعالیت های آتشفشانی قوی مانند جریان های عظیم گدازه بازالتی یا فوران گدازه های اسیدی از پرمین تا دوره سوم مرتبط است.