خرگوشی که با خوردن کنسرو ذرت شیرین جان خود را از دست داد

اولین افسانه در مورد کنسرو ذرت شیرین این است که برای سلامتی بسیار مضر است، زیرا تازه نیست و دارای مواد نگهدارنده اضافه است، مواد مغذی موجود در ذرت کنسرو شده کاملاً معادل ذرت تازه برداشت شده است.

در واقع کنسرو کردن باعث افزایش طول عمر محصول می شود، ماندگاری قوطی ذرت هسته ای باز نشده بین یک تا دو سال است و پس از آن باید دور ریخته شود.

ثانیاً، مقدار اندازه گیری شده از کربوهیدرات ها یا چربی ها همه بد نیست، مقداری کربوهیدرات (مقدار روزانه) برای عملکرد صحیح بدن ضروری است.

دانه های کنسرو شده حاصل از کاکل ذرت 76 درصد کربوهیدرات از مواد مغذی را تشکیل می دهند که عملکرد مغز، کلیه ها، سیستم عصبی و قلب را کاتالیز می کنند، ذرت همچنین حدود 8 درصد از 1.6-2 اونس (46-56 گرم) پروتئین مورد نیاز روزانه را تامین می کند.

حال، آیا ذرت یک گزینه بی خطر برای افراد مبتلا به دیابت است؟ حقیقت این است که همه سبزیجات نشاسته ای مضر نیستند (وقتی در حد اعتدال مصرف شوند) فقط کربوهیدرات ها به دیابت کمک نمی کنند.

همچنین به عوامل دیگری مانند جنسیت، میزان ورزش و سن بستگی دارد، وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) حداقل مصرف کربوهیدرات روزانه 4.6 اونس (130 گرم) را توصیه می کند، در حالی که یک وعده 3.5 اونس (100 گرم) ذرت شیرین تنها 5٪ از ارزش روزانه را تامین می کند.

افسانه دیگر این است که از ذرت، به خصوص ذرت شیرین، به دلیل محتوای قند بالایی که دارد، باید اجتناب کرد، جالب اینجاست که موز را به خاطر شیرینی دور نمی اندازند، درست است؟ در واقع، یک بلال ذرت فقط 0.10-0.17 اونس (3-5 گرم) شکر دارد، در حالی که یک موز حاوی حدود 0.5 اونس (15 گرم) است.

تغذیه مهمترین عاملی است که میزان مصرف منظم غذا را در زندگی هر فرد تعیین می کند، یک رژیم غذایی متعادل روزانه شامل نسبت‌های مناسب سبزیجات و میوه‌ها برای حفظ یک سبک زندگی سالم و جلوگیری از بیماری‌ها ضروری است، ذرت یکی از این ابر غذاهاست که به دلیل فواید بی شماری برای سلامتی شناخته شده است.