آزمایشگاه سوسیس سازی

دانشجویان مقطع کارشناسی دوره پردازش غذا – گوشت تئوری را که آنها در مورد سوسیس‌سازی یاد گرفتند. به‌ جرات می ‌توان گفت یکی از خوشمزه‌ ترین خوراکیهایی که می‌ توان آن را در تهیه انواع غذا به کاربرد سوسیس پنیری سوخاری می ‌باشد.

دانش آموزان توانستند نقش پروتئین، چربی و آب را در فرآوری گوشت درک کنند و فرآیند ساخت سوسیس و کالباس را با استفاده از پوشش سلولزی مصنوعی نشان دهند.

آنها از تجهیزات ساخت سوسیس مانند چرخ گوشت، سوسیس استفار و ماشین های خلاء مهر استفاده کردند و توانستند از دو (2) نوع پروتئین مختلف برای تولید دو (2) نوع مختلف سوسیس استفاده کنند.

دانش آموزان ابتدا پروتئین بدون چربی را با استفاده از سینه مرغ آزمایش کردند و توانستند تئوری را از طریق افزودن پنیر به عنوان یک جزء چربی به منظور اتصال پروتئین بدون چربی مشاهده کنند. کالباس قارچ و مرغ، یکی از خوش طعم ترین و پر طرفدار ترین نمونه های کالباس است.

این محصول در محفظه سلولزی مصنوعی پر شد که دارای مزایای یکنواختی در اندازه و وزن است. یک جزء مهم برای ثبات دانش‌آموزان همچنین توانستند هنر پر کردن سوسیس‌ها را در محیط آزمایشگاه برای تولید سوسیس مرغ، سیب و پنیری که نشان‌دهنده دسته‌بندی «خام» یا «تازه» سوسیس است، تمرین کنند.

در طول فرآیند پخت، دانش‌آموزان یاد گرفتند که محفظه‌های مصنوعی باید در دماهای پایین پخته شوند، و همچنین علم پشت انبساط حرارتی در محفظه‌های مصنوعی و نیاز به تهویه برای اطمینان از پخت و پز یکنواخت و جلوگیری از ترکیدن سوسیس‌ها ضروری است.

کالباس قارچ هلندی یکی دیگر از کالباس های پر طرفدار در میان مردم می باشد که از کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

ثانیاً، دانش‌آموزان دسته یا سوسیس دیگری به نام «پیش‌پخته – پخته» تولید کردند که در آن بز چرخ‌کرده به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش طعم و مزه در گیره (زیره) از قبل پخته می‌شد.

این سوسیس بزی با فراتر از مرزهای غذاهای محلی، فراتر از انتظارات بود و ابزاری را برای دانش آموزان فراهم کرد تا خلاقیت خود را با استفاده از اصول اولیه ساخت سوسیس و مواد محلی کشف کنند.

سوسیس شکاری یکی از اولویت سبد خرید بسیاری از خانواده ها است و باید گفت که تغذیه سالم مهم ترین عامل سلامت بدن است که باید به‌ آن توجه کافی شود.

در این جلسه آزمایشگاهی، نحوه تولید سوسیس‌های «تازه» و «پیش‌پخته» بدون استفاده از تثبیت‌کننده‌های شیمیایی یا مواد افزودنی از جمله نیتریت-آند به روش تغذیه پاک در زمان‌های اخیر به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

  • منابع:
    1. Sausage Making Lab
  • تبلیغات:
    1. گریه های جنجالی ارشمیدس در هنگام کسب موفقیتش
    2. قابلمه ای که با آن می توانید سفر در زمان را تجربه کنید
    3. دستکش هایی که می تواند از عرق دست جلو گیری کند
    4. راز قفل غول پیکر چیست؟